15 Aralık 2010 Çarşamba

Metromuzzz...


Evet hafif raylı banliyomuza yani Tramvaya binme şerefine nail oldum sonunda-keşke olmasaydım diyor diğer tarafım- .neden mi?...

Evet seferler gerçekten de geçtiğimiz  Pazar günü başladı.. ben de bu haberi duyduktan sonra sabah 09:10 itibariyle metro istasyonundaydım, ki kendisi Tramvay olurmuş ama neyse çok da bir farkları yok bence...
Duraktan kalkış saatlerini incelerken başımdan aşağı kaynar sular döküldü bir anda, Tramvay 09:05 de kalkmıştı, eyvah geç kaldım derken Çiğli’den kalkış saatiymiş.(sonradan fark ettim tabi) hemen içimi bi sevinç kapladı aşağı indim ve hemen geldi metro dedim. Metro yanaşırken saatlere göz atmaya devam ediyordum ki diğer metro 09:41 de yani 35 ara ile mi???
Nasıl yani 35 dakika boyunca sefer olmaması ilginç değil mi?
Neyse ben binmiştim geç kalanlar üzülsün dedim ve oturdum yerime.
Bayraklı'ya kadar pek bir hızlıydı demek ki 20 dakikada iş yerinde olabilirdim. Tabi ben öyle sandım.. ama asıl işkence daha sonra başladı Halkapınar, Alsancak, Kemer, Şirinyer tam yarım saat sürdü. Otobüse binseydim eğer muhtemelen ofiste çayımı içiyor olacakken metroda yavaş yavaş ilerliyordum..
Ama  ilk gün ilk deneyim dedim çok düşünmedim, belki de düşünmek istemedim nede olsa her şey ve herkes bir şans daha elde etmeliydi değil mi?

Bende metromuza bir şans daha vermek istedim dün. Peki o bu şansla ne yaptı? Pek kullanamadı. 1 saat 20 dakika sürdü yolculuğum Karşıyaka’dan yürüdüğüm yolda  cabası.
Kağnı hızıyla giden bir metroyu İzmir ne yapar bilemem ama ben uzun süre kullanmayacağım orası kesin.
-          Yavaş gittiği için öndekini suçlayan, durakta durup öndeki metronun ilerlemesini bekleyen,
-          Ben bu metroyu bir saattir beklemek zorunda mıyım, diye güvenliğin üstüne yürüyen insanları izlemek
-          Metroya acaba Kemer’den geçerken hangi ara taşlanacak diye bakınmak, dikkatli olmak ,
-          İnsanların metrodan inip otobüse geçtiği bi yerde yaşamak bazen zor olabiliyor. Ama yine de anlatmaya değer şeyler çıkıyor.   
Evet İzmir metromuz henüz kullanılmaya hazır değil ama en kısa sürede olacağını ümit ediyorum. Ben hala bildiğimiz otobüsü kullanmaya devam edeceğim, kalkış, varış saatleri belli olan, içinde konuşmasam da tanıdık yüzler olan…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder